? ??????????????Pyramid Night? ????? ?? ???Rating: 4.2 (30 Ratings)??1 Grab Today. 3467 Total Grabs. ?????
?Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Awesome Space? ????? ?? ???Rating: 4.3 (44 Ratings)??1 Grab Today. 5883 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, September 28, 2009

TiAdA LaGi yg sPeRtI aYaHkU......~

masih adakah lelaki sperti ayahku ini....
setiap kali tibanya waktu maghrib,isyak atau waktu2 lain..tidak mungkin trlepas untuk solat brjemaah brsama2..kecuali hari ahad,selasa dan jumaat sbb ke masjid mendgr org mengajar..dgr mengajar utk mengukuhkn dan lebih arif ,sahih soal agama
supaya tidak mnjadi pak turut dan hanya mndgr kata org..meneroka ilmu kitab setiap hari..tibanya bulan ramadhan..setiap mlm,terawih adlh wajib..kecuali ada hal2 lain yg membtskn..

masih adakah lelaki sperti ayahku ini..
setiap hari memberi pesanan supaya membaca Al-Quran berserta maknanya..supaya tidak hanya tahu menyebut ayat2 suci tetapi dpt memahami setiap 'cerita' yg ingin dismpaikn ayat2 indah itu..setiap kali memesan untukku supaya menabung..dan brjimat..
kerana kita tidak tahu..biler masakah kiter akan betul2 memerlukan wang..dan aku akur..

masih adakah lelaki seperti ayahku..
sporting dan suke brjenaka untuk menghiburkn isteri dan anak2nya..walaupon pernah dia melukakan hati aku suatu ketika dulu..dan skrg adakalanya..aku tidak pernah menyalahkn ayahku ini..kerana setiap tindakan mengundang hikmah yg tidak terhingga maksudnya untukku..sehingga aku tidak henti2 brsyukur mndapat ayah seperti ayah ku ini..

masihkah ada lagi lelaki sperti ayahku..
apabila aku mahu keluar..dihukumnya aku soalan2 yg tidah pernah putus jwpnnya..
apabila aku pulang lewat..marahnya sperti api yg tidak mahu trpdm..tidak pernah mahu aku keluar dgn lelaki supaya org yg keluar brsama dlm hidupku adlh org yg dikenalinya shj..tp itulah ayahku..yg masih menghargai adanya aku..masih mahu mengambil tahu hal aku..sbg anaknya..

tiada lagi yg sperti ayahku..
ketika kaum adam mnjengah ku melalui telefon rumah..dimarahnya aku..katanya aku tidak layak memakai hp..krn akan mengganggu pljrnku..mmg hatiku marah..tp itulah prlmbagaan yg tertinggi dlm keluargaku ,adlh arahan seorang ayah..jauh sekali untuk kecewa..kerana aku fhm..kata ayah..lelaki skrg masih aderkah lg yg baik2..
masih aderkah lagi yg jujur..masih aderkah lagi yg ikhlas..masih ader lgkah yg tidak mahu mengambil kesempatan di atas kebaikn seorg perempuan..

katanya lagi..18 thn aku ini masih terlalu...terlalu mentah..mudah ditipu org,mudah percayakn org,mudah dipengaruhi org dan ambil mudah dlm smua hal..walaupon aku sdar aku tidak selalunya sperti yg ayah katakan..tp itulah hal yg paling manis dlm hidup ku..

ketika aku masih mndgr suaranya memarahiku..ketika dia masih mahu menasihatiku ketika dia masih mnjadi seorg ayah yg brtanggungjwb..

dan aku masih ingat..ketika aku meminta2..kalau boleh satupon hasratku tidak mahu dikecewakan..adakalanya aku tidak sedar seperti tiada satupon yg tidak pernah tertunai hasratku..kecuali aku meminta sesuatu yg benar2 tidak brkenan dihatinya..
dan aku menunggu supaya suatu hari aku pasti mndptkannya..dgn restunya sendiri..


masih adakah lagi lelaki yg brpendirian sperti ayahku ini..
masihkah ada lagi lelaki yg mahu mnjadi sperti ayahku....?
masih ada lagikah......~?

0 comments: